الأربعاء، 28 مايو، 2014

What is 127.0.0.1?

What is 127.0.0.1?


127.0.0.1 is a reserved IP address corresponding to the host computer. Known as the loopback address, 127.0.0.1 is used whenever a program needs to access a network service running on the same computer as itself. Although mainly used as a testing and development address, the loopback address can be used to access local services, such as webservers, that are usually only accessed over a network and have no local interface. Additionally, most modern operating systems that implement TCP/IP regard the name "localhost" as being equivalent to 127.0.0.1.
The address 127.0.0.1 is defined by the TCP/IP protocol as a reserved address that routes packets back to the host. Thus, no computer connected to the Internet, or any other TCP/IP compliant network, can identify itself as 127.0.0.1. The Internet Engineering Task Force's RFC 3330 defines 127.0.0.1 and 12 other special-use IPv4 addresses. Any public router or gateway that receives a packet destined for a special-use IP is required to drop it, without logging it's contents. Thus, if such a packet is accidentally forwarded outside of it's host, the packet will not accidentally arrive at another location that is willing to accept it and answer. This requirement helps provide network security, as even a machine that is configured to appear invisible on a network will likely answer packets addressed to it's loopback address. Additionally, some services may be unexpectedly activated by responding to such a stray packet.
127.0.0.1 logo
A successful ping request to 127.0.0.1 will verify that a computer's network interface card, it's drivers, and the operating system's TCP/IP implementation are all functioning correctly. However, in addition to it's use as a troubleshooting and local access tool, 127.0.0.1 is often used in practical jokes and scams. One popular prank is to assign first-year computer science students to either crack or otherwise probe 127.0.0.1. Other variations include service technicians who 'prove' their network's speed and reliability by having customers ping the loopback address. Many anecdotes about the "World's Worse Hacker" performing a DDoS attack, or similar malicious feat, on 127.0.0.1 circulate the Internet


127.0.0.1 هو عنوان IP محجوز المقابلة إلى الكمبيوتر المضيف . يعرف عنوان الاسترجاع ، يتم استخدام 127.0.0.1 كلما يحتاج برنامج للوصول إلى إحدى خدمات الشبكة التي تعمل على نفس الكمبيوتر مثل نفسه. على الرغم من أن تستخدم أساسا كعنوان الاختبار والتطوير ، و عنوان الاسترجاع يمكن استخدامها للوصول إلى الخدمات المحلية ، مثل مزودات الويب ، التي عادة ما تكون الوصول إليها إلا عبر شبكة وليس لديهم الواجهة المحلية . بالإضافة إلى ذلك ، فإن معظم أنظمة التشغيل الحديثة التي تنفذ TCP / IP يعتبر اسم " مضيف" باعتبارها معادلة ل 127.0.0.1 .
يتم تعريف 127.0.0.1 عنوان بواسطة بروتوكول TCP / IP كعنوان المحجوزة التي التوجيهات الحزم إلى المضيف . وبالتالي ، لا جهاز كمبيوتر متصل بشبكة الإنترنت أو أي شبكة أخرى متوافقة مع TCP / IP ، يمكن تعريف نفسه كما 127.0.0.1 . RFC قوة مهام هندسة الإنترنت في 3330 يحدد 127.0.0.1 و 12 أخرى عناوين IPv4 استخدام خاص . مطلوب أي جهاز التوجيه أو العبارة العامة أن يتلقى حزمة متجهة ل استخدام الملكية الفكرية الخاصة لإسقاطه، دون تسجيل ذلك في المحتويات. وبالتالي ، إذا تم إعادة توجيه مثل هذه الحزمة عن طريق الخطأ خارج انها المضيفة، الحزمة لن تصل عن طريق الخطأ في موقع آخر الذي هو على استعداد لقبول ذلك و الجواب. هذا الشرط يساعد على توفير أمن الشبكات ، و حتى الجهاز الذي تم تكوينه ل تظهر غير مرئية على شبكة من المرجح أن الإجابة الحزم الموجهة إلى انها عنوان الاسترجاع . بالإضافة إلى ذلك ، فإن بعض الخدمات قد يتم تفعيلها بشكل غير متوقع من خلال الاستجابة ل مثل هذه الحزمة الضالة .
شعار 127.0.0.1
وهناك طلب ping 127.0.0.1 ناجحة ل تحقق من أن بطاقة واجهة شبكة كمبيوتر ، انها السائقين، وتنفيذ TCP / IP في نظام التشغيل تعمل بشكل صحيح جميع . ومع ذلك ، بالإضافة إلى استخدامه باعتباره أداة استكشاف الأخطاء وإصلاحها و الدخول المحلية ، وغالبا ما تستخدم 127.0.0.1 في العملية النكت و الحيل. واحدة شعبية هي مزحة لتعيين طلاب علوم الحاسوب في السنة الأولى إما قضاء أو غير ذلك التحقيق 127.0.0.1 . وتشمل الاختلافات الأخرى فنيي الخدمة الذين " تثبت " سرعة الشبكة الخاصة بهم والموثوقية من خلال وجود العملاء ping على عنوان الاسترجاع. العديد من الحكايات حول " هاكر في العالم والأسوأ " أداء هجوم دوس ، أو الفذ الخبيثة مماثلة، على 127.0.0.1 تعميم الإنترنت
هل تعلم هى موسوعة من المعلومات العامة و الاخبار فى جميع المجالات و يوجد اجابة على جميع الاسئلة و الالغاز

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق