الأربعاء، 28 مايو، 2014

What is 404?



What is 404?


An HTTP 404 Error Message is a standard webservers response when it cannot find the file requested by the user agent. 404 Error Messages are typically the result of misspelled URL's and pages being moved or removed. Misspelled URL's can be the result of either the end user incorrectly typing a URL into the address bar of his web browser, or the result of incorrect or outdated URL's in webpage links. While the 3xx series of error messages were designed to indicate proper procedure for handling moved and deleted webpages, few webmasters actually use them. HTTP 404 Error Messages are additionally used when the server determines that the user agent is not authorised to view content, but would prefer not to disclose the reason for denial.
The 4xx series of error messages indicate suspected client-side errors, therefore 404 errors are assumed to be end-user typos. In fact, this was primarily the reason for file not found errors in the early World Wide Web, as 'link rot' had yet to develop and only professionals were producing webpages at the time. Today, most webpages are accessed via search engines such as Google, and most 404 errors are the result of outdated links. Thus, many incidents leading to 404 errors are not client-side errors as the 4xx error series indicates, rather server errors (resulting from bad webmaster practices) that would be better described by the 5xx series of error messages (server error). Although the webserver can determine if the incorrect URL is the result of the address being typed in incorrectly or because of an incorrect or outdated link, the distinction is rarely made.
404 logo
There are several steps that you can take when presented with a 404 error. If you had typed the URL into your browser, then double check the spelling. Be especially careful about capitalization, as Internet addresses are case sensitive. If you had clicked a link and gotten a 404 error, then check for obvious misspellings in the URL. Webmasters are (usually) human, and prone to making mistakes. Sometimes you can catch these. In any case, write to the webmasters of both the referring page and the 404 page. The referring webmaster should update or remove his link, and the target page should have a 3xx series error page to redirect traffic.


 404 رسالة خطأ HTTP هو استجابة مزودات الويب القياسية عندما لا يمكن العثور على الملف من قبل وكيل المستخدم المطلوب . 404 رسائل خطأ وعادة ما تكون نتيجة ل أخطاء إملائية URL والصفحات التي يجري نقلها أو إزالتها. يمكن أن يكون URL التي بها أخطاء إملائية في نتيجة إما للمستخدم النهائي كتابة URL غير صحيح في شريط عنوان متصفح الويب له ، أو نتيجة ل URL غير صحيحة أو قديمة في روابط صفحات الويب . في حين أن سلسلة من رسائل الخطأ 3XX صممت للإشارة إلى الإجراء المناسب للتعامل مع نقله و حذف صفحات الويب ، وعدد قليل من المواقع فعلا استخدامها. وتستخدم HTTP 404 رسائل خطأ بالإضافة إلى ذلك عندما يحدد الخادم أن وكيل مستخدم غير مخول لعرض المحتوى، ولكن يفضل عدم الكشف عن سبب الرفض.
سلسلة 4XX من رسائل الخطأ تشير يشتبه أخطاء من جانب العميل، وبالتالي يفترض أن يكون 404 الأخطاء المطبعية المستخدم النهائي. في الواقع، كان هذا في المقام الأول سبب لملف لم يتم العثور على أخطاء في أوائل شبكة ويب العالمية ، كما كان ' تعفن رابط' حتى الآن لتطوير و المتخصصين فقط تم إنتاج صفحات الويب في ذلك الوقت. اليوم ، يتم الوصول إلى معظم صفحات الويب عن طريق محركات البحث مثل جوجل ، و معظم الأخطاء هي نتيجة 404 من الروابط التي عفا عليها الزمن . وبالتالي ، فإن العديد من الحوادث التي تؤدي إلى 404 الأخطاء ليست أخطاء من جانب العميل كما يشير سلسلة خطأ 4xx ، بدلا أخطاء الخادم (الناتجة عن الممارسات السيئة المسؤول عن الموقع ) التي من شأنها أن تكون أفضل وصفها سلسلة 5XX من رسائل الخطأ ( خطأ في الخادم ) . على الرغم من أن خادم الويب يمكن تحديد ما إذا كان عنوان URL غير صحيح هو نتيجة لل عنوان الذي كتبته في بشكل غير صحيح أو بسبب وجود رابط غير صحيحة أو قديمة ، ونادرا ما جعل تمييز.
404 شعار
هناك العديد من الخطوات التي يمكنك اتخاذها عندما قدم مع خطأ 404. إذا كنت قد كتبته عنوان الموقع في المتصفح الخاص بك، ثم مضاعفة التدقيق الإملائي . توخي الحذر بشكل خاص الرسملة ، و عناوين الإنترنت حساسة لحالة الأحرف . إذا كنت قد النقر على الرابط و حصلت على 404 خطأ ، ثم تحقق من وجود أخطاء إملائية واضحة في URL. المواقع هي ( عادة) الإنسان ، و عرضة ل ارتكاب الأخطاء . في بعض الأحيان يمكنك التقاط هذه . في أي حال ، والكتابة ل أصحاب المواقع على حد سواء مشيرا الصفحة والصفحة 404. يجب على المسؤول عن الموقع في اشارة تحديث أو إزالة رابط له، و ينبغي أن يكون لها صفحة خطأ سلسلة 3XX الصفحة الهدف لإعادة توجيه حركة المرور.
هل تعلم هى موسوعة من المعلومات العامة و الاخبار فى جميع المجالات و يوجد اجابة على جميع الاسئلة و الالغاز

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق