الأربعاء، 28 مايو، 2014

What is ADSL?



What is ADSL?


ADSL is an acronym for the Asymmetric Digital Subscriber Line. ADSL is the most common consumer form of DSL, the Digital Subscriber Line that makes high-speed Internet access possible over legacy communication equipment. While traditional modems are capable of a maximum 56 kb/s over copper telephone lines, standard ADSL technology increases this to over 1.5 MB/s, a 25-fold difference. However, most of the increased bandwidth is available for download only. Upload throughput typically varies from 16 kb/s to 256 kb/s. Specialized ADSL applications have published bandwidths of up to 9 MB/s download and 640 kb/s upload in some areas. Additionally, ADSL lines allow for simultaneous voice calls and data transfer.
ADSL makes the high throughput possible by transmitting data at frequencies outside the human range of hearing. As voice communication demands a very narrow frequency range, most of the frequencies that can be transmitted via copper are available for use even while a voice call is in progress. ADSL technologies divide the available frequencies into 4.3125 kHz channels, with active error correction discarding channels which suffer from noise. In standard 1.5 MB/s configuration, the channels between 138 kHz to 1104 kHz are reserved for downloading data, and the channels between 26 kHz and 138 kHz are used for uploading. Some ADSL hardware manufacturers have allocated additional channels above 1104 kHz to increase both upload and download throughput, however these high frequencies often suffer a relatively low signal-to-noise ratios. Therefore, consumers utilizing such configurations must be physically located very close to the telephone company's digital switching station.
ADSL logo
ADSL differs from conventional DSL in the allocation of upload and download channels. Because of the synchronous data transfer protocol, any individual channel can be used for either uploading or download only, not both. As typical consumer use consists of proportionately very little data uploading, the majority of channels in ADSL are allocated to downloading. In contrast, conventional DSL allocates the same number of channels to uploading as to downloading. A side effect of this is that applications that demand high upload throughput, such as P2P applications or webhosting, are greatly restricted. Bittorrent is especially difficult to use with ADSL as users are expected to upload almost twice the amount of data that they download. Thus, ADSL connections are not recommended for those who wish to use P2P applications, host websites locally, or use other high-bandwidth applications such as VOIP



ADSL هي اختصار للخط المشترك الرقمي غير المتماثل . ADSL هو الشكل الأكثر شيوعا من المستهلكين DSL ، و خط المشترك الرقمي الذي يجعل الوصول إلى الإنترنت عالية السرعة الممكنة على أجهزة الاتصالات القديمة. بينما أجهزة المودم التقليدية قادرة على أقصى 56 كيلو بايت / ثانية عبر خطوط الهاتف النحاسية ، ومعيار زيادات التكنولوجيا ADSL هذا إلى أكثر من 1.5 ميغا بايت / ثانية ، أي بفارق 25 أضعاف. ومع ذلك ، فإن معظم زيادة عرض النطاق الترددي يتوفر للتحميل فقط. تحميل الإنتاجية تختلف عادة من 16 كيلو بايت / ث إلى 256 كيلو بايت / ثانية . وقد نشرت التطبيقات المتخصصة ADSL عرض الموجات تصل إلى 9 ميغا بايت / ثانية و تحميل 640 كيلو بايت / ثانية تحميل في بعض المناطق. بالإضافة إلى ذلك، خطوط ADSL تسمح للمكالمات الصوتية ونقل البيانات في وقت واحد .
ADSL يجعل إنتاجية عالية ممكن عن طريق بث البيانات على ترددات خارج نطاق السمع البشري . كما يطالب الاتصالات الصوتية نطاق تردد ضيق جدا ، فإن معظم الترددات التي يمكن أن تنتقل عن طريق النحاس متاحة للاستخدام حتى أثناء إجراء اتصال صوتي . تقنيات ADSL تقسيم الترددات المتاحة في قنوات 4.3125 كيلو هرتز، مع تصحيح الخطأ نشطة تجاهل القنوات التي تعاني من الضوضاء. في مستوى 1.5 ميغابايت / ثانية التكوين، محجوزة القنوات بين 138 كيلو هرتز إلى 1104 كيلو هرتز لتحميل البيانات، وتستخدم القنوات بين 26 كيلوهرتز و 138 كيلوهرتز للتحميل. وقد خصصت بعض الشركات المصنعة للأجهزة ADSL قنوات إضافية فوق 1104 كيلو هرتز إلى زيادة كل من تحميل وتنزيل الإنتاجية ، ولكن هذه الترددات العالية غالبا ما تعاني من نسب منخفضة نسبيا إشارة إلى الضوضاء . وبالتالي ، فإن المستهلكين الاستفادة من هذا القبيل تكوينات يجب أن يكون موجودا جسديا قريبة جدا من محطة شركة الهاتف في التحول الرقمي.
شعار ADSL
يختلف ADSL من DSL التقليدية في تخصيص قنوات تحميل وتنزيل . بسبب بروتوكول نقل البيانات متزامن، أي قناة فردية يمكن أن تستخدم إما تحميل أو تنزيل فقط، وليس على حد سواء . كما يتكون استخدام مستهلك نموذجي من بالتناسب القليل جدا تحميل البيانات، ويتم تخصيص معظم القنوات في ADSL ل تحميله . في المقابل، DSL التقليدية يخصص نفس العدد من القنوات ل تحميل ل تحميل . ومن الآثار الجانبية لهذا هو أن التطبيقات التي تتطلب سرعة عالية تحميل، مثل تطبيقات P2P أو الاستضافة ، وتقتصر إلى حد كبير. تورنت من الصعب وخاصة للاستخدام مع ADSL حيث من المتوقع للمستخدمين بتحميل ما يقرب من ضعف كمية البيانات التي تحميل. وبالتالي ، لا ينصح اتصالات ADSL بالنسبة لأولئك الذين يرغبون في استخدام التطبيقات P2P ، والمواقع المضيفة محليا ، أو استخدام غيرها من التطبيقات النطاق الترددي العالي مثل VOIP
هل تعلم هى موسوعة من المعلومات العامة و الاخبار فى جميع المجالات و يوجد اجابة على جميع الاسئلة و الالغاز

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق