الأربعاء، 28 مايو، 2014

What is Adware?

What is Adware?



Adware is software that is distributed without charge in exchange for the user's consent to view advertisements. The name "adware" is a portmanteau of the words "advertisement" and "software". As computer users turn to FOSS or pirate software to reduce costs, many commercial software vendors are searching for new ways to profit from their efforts while reducing the monetary cost to the consumer. Adware is frequently a viable solution, as the consumer has no monetary expense yet the software vendor gets paid for his work. Additionally, many adware titles have premium versions available, in which the user pays the vendor in exchange for removal of the advertisements. However, many vendors have removed such options from their adware offerings as users can crack these premium versions, essentially removing the advertisements and thus neutralizing any form of compensation to the software vendor. Other solutions, such as subscription-based software usage, are often not viable for technical reasons or for invasion of user's privacy.
The terms adware and malware are often confused, with many computer users believing that all adware is malware. This is primarily because in order to display advertisements, the software must contact a server to download new or updated advertisements. Many firewalls recognise that Internet access is not a primary function of the software, and alert the user to suspicious activity. Additionally, some adware titles may aggregate user's work habits in order to display relevant advertisements. This may be considered spyware, even though the user must explicitly agree to this option when installing the software and often has the option of disabling usage tracking. As relatively few users read EULAs or other software licenses, few users of these programs realize that this activity is completely consensual and configurable. That said, there do exist some adware titles that do not disclose the fact that they track usage and work habits. These few titles are in fact spyware.
Adware logo
The confusion between adware and spyware is often exploited in the computer security industry. Adware removal tools among the most popular free software downloads on almost every software website, providing an additional revenue stream for companies that deal in malware removal. The industry deliberately fuels the adware/malware confusion, with names for anti-malware tools often using a play on the term adware, such as Lavasoft Ad-Aware. While these tools may in fact be necessary for the few adware programs that do contain spyware, they are functioning in an anti-spyware role and not in an anti-adware role. Adware removal techniques are no different than the techniques used to remove any other software. Thus, anti-adware programs simply duplicate the functions of tools built into the operating system.



ادواري هو برنامج التي يتم توزيعها من دون تهمة في مقابل موافقة المستخدم لعرض الإعلانات. اسم "برامج الإعلانات المتسللة " هو حقيبة سفر من كلمات " الإعلان " و " البرمجيات" . كما مستخدمي الكمبيوتر تتحول إلى البرمجيات الحرة مفتوحة المصدر أو برامج القراصنة لخفض التكاليف، العديد من منتجي البرمجيات التجارية يبحثون عن طرق جديدة للاستفادة من جهودهم في حين خفض التكلفة النقدية للمستهلك. ادواري هو في كثير من الأحيان حلا قابلا للتطبيق ، و المستهلك ليس لديه حساب النقدية بعد يحصل على دفع ببائع البرنامج لعمله. بالإضافة إلى ذلك، العديد من الألقاب ادواري ديك إصدارات متميزة تتوفر فيها المستخدم يدفع البائع في مقابل إزالة الإعلانات. ومع ذلك، فقد العديد من البائعين إزالة هذه الخيارات من العروض ادواري على النحو يمكن للمستخدمين قضاء هذه الإصدارات قسط ، وإزالة أساسا إعلانات و تحييد أي شكل من أشكال التعويض إلى بائع البرنامج الآن. حلول أخرى ، مثل استخدام البرمجيات على أساس الاشتراك ، وغالبا ما تكون غير قابلة للتطبيق لأسباب فنية أو ل غزو خصوصية المستخدم.
وغالبا ما يتم الخلط بين المصطلحات ادواري و البرمجيات الخبيثة، مع العديد من مستخدمي الكمبيوتر إلى الاعتقاد بأن كل ادواري الخبيثة . هذا هو في المقام الأول لأن لعرض الإعلانات ، يجب على برامج الاتصال الخادم لتحميل الإعلانات الجديدة أو المحدثة . العديد من جدران الحماية ندرك أن الوصول إلى الإنترنت ليس وظيفتها الأساسية من البرنامج، و تنبيه المستخدم ل نشاط مشبوه . بالإضافة إلى ذلك ، قد تكون بعض عناوين ادواري تجميع عادات العمل المستخدم من أجل عرض الإعلانات ذات الصلة. ويمكن اعتبار هذا التجسس، و على الرغم من أن المستخدم يجب أن توافق صراحة إلى هذا الخيار عند تثبيت البرنامج ولديه خيار تعطيل تتبع الاستخدام في كثير من الأحيان . عدد قليل نسبيا للمستخدمين قراءة اتفاقيات ترخيص المستخدم النهائي أو تراخيص برامج أخرى ، عدد قليل من المستخدمين لهذه البرامج ندرك أن هذا النشاط هو توافقي وشكلي تماما . أن يقال، وهناك لا توجد بعض العناوين ادواري التي لا تكشف عن حقيقة أنها تتبع عادات الاستخدام والعمل. هذه العناوين هي في الواقع عدد قليل من برامج التجسس.
شعار ادواري
وكثيرا ما استغل الارتباك بين ادواري وبرامج التجسس في صناعة أمن الكمبيوتر . أدوات إزالة ادواري بين الأكثر شعبية لتنزيل البرامج مجانا على تقريبا كل موقع البرنامج ، وتوفير إيرادات إضافية للشركات التي تتعامل في إزالة البرمجيات الخبيثة . صناعة الوقود عمدا ادواري / البرمجيات الخبيثة والارتباك، مع أسماء ل أدوات مكافحة البرمجيات الخبيثة في كثير من الأحيان باستخدام اللعب على ادواري المدى ، مثل فسفت الإعلان، وإدراكا . في حين أن هذه الأدوات قد تكون في الواقع ضرورية ل برامج الإعلانات المتسللة القليلة التي لا تحتوي على برامج التجسس ، وأنها تعمل في دور مكافحة التجسس وليس في دور مكافحة ادواري. تقنيات إزالة ادواري لا تختلف عن التقنيات المستخدمة لإزالة أي برامج أخرى . وبالتالي ، برامج مكافحة ادواري ببساطة مكررة وظائف الأدوات المضمنة في نظام التشغيل .
هل تعلم هى موسوعة من المعلومات العامة و الاخبار فى جميع المجالات و يوجد اجابة على جميع الاسئلة و الالغاز

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق