الأربعاء، 28 مايو، 2014

What is Ajax?



What is Ajax?




Ajax is an acronym for Asynchronous JavaScript and XML. Ajax is a technique whereby a website can update part of a page without refreshing the whole content. This saves bandwidth and provides for a more interactive user experience. In other words, changes that a user makes appear quicker on the screen, and the website seems to respond much faster. The improved action increases the interactivity of websites and makes the user experience much more enjoyable. It should be noted that Ajax is not a technology in its own right, rather, it is a technique that utilizes other technologies. Ajax is considered one of the core techniques behind Web 2.0 applications.
The main components behind Ajax are XHTML, the DOM model, JavaScript, XML, and CSS. Websites coded in XHTML have very accessible Document Object Models, by definition. JavaScript can be used to interact with the DOM, and to manipulate it. As the JavaScript can also make HTTP requests, it is a convenient bridge for requesting new data from the webserver, and for replacing part of the webpage with the new content. Usually, the new content is transferred in XML, as XML is relatively easy to parse. Finally, CSS is used to define page markup. Note that the webserver in question must be running a programming language capable of serving XML requests to Ajax applications, such as PHP or Perl.
Ajax logo
While the use of Ajax generally makes websurfing more enjoyable for the user, the programmer must be careful not to break accepted website behavior with Ajax. A common problem with Ajax applications is the disability of the web browser's Back button. In a normal non-Ajax application, every webpage has a unique URL. Thus, a user can hit the Back button to take him back to the previous URL, which would be the state that the browser was in before the user's last action. This can be seen as a sort of Undo operation. However, with Ajax the URL of the webpage does not change every time the state of the web application changes. Therefore a press of the back button will bring the user to a state much further back than he might have intended. Also, page bookmarking is dependant upon the URL of the page in question. Therefore, pages created by Ajax will not be bookmarkable. Professional programmers have in fact developed techniques to circumvent these issues, however, they are far from perfect.


اياكس هو اختصار ل جافا سكريبت غير المتزامنة و XML. اياكس هو تقنية حيث موقع على شبكة الانترنت يمكن تحديث جزء من الصفحة دون تحديث المحتوى كله . وهذا يوفر عرض النطاق الترددي و يوفر لل مستخدم تجربة أكثر تفاعلية . وبعبارة أخرى ، أن يغير مستخدم يجعل تظهر على الشاشة بشكل أسرع ، ويبدو أن هذا الموقع ل تستجيب بشكل أسرع بكثير. تحسن العمل يزيد من التفاعل من المواقع، و يجعل من تجربة المستخدم أكثر من ذلك بكثير ممتعة . تجدر الإشارة إلى أن أياكس ليست تقنية في حد ذاتها ، وإنما هو الاسلوب الذي يستخدم تقنيات أخرى . يعتبر اياكس واحدة من التقنيات الأساسية وراء تطبيقات ويب 2.0.
المكونات الرئيسية وراء اياكس هي XHTML ، ونموذج DOM ، وجافا سكريبت ، XML، CSS و . مواقع مشفرة في XHTML ديك للوصول للغاية نماذج كائن المستند ، من خلال التعريف. جافا سكريبت يمكن استخدامها للتفاعل مع DOM ، و التلاعب به . كما يمكن أيضا جعل جافا سكريبت طلبات HTTP ، بل هو الجسر مريحة لطلب البيانات الجديدة من خادم الويب ، و استبدال جزء من صفحة ويب مع محتوى جديد. عادة ، يتم نقل محتوى جديد في XML ، كما XML من السهل نسبيا ل تحليل . أخيرا ، يتم استخدام CSS لتحديد العلامات الصفحة. لاحظ أن خادم الويب في السؤال يجب تشغيل لغة برمجة قادرة على خدمة طلبات XML إلى تطبيقات اياكس ، مثل PHP أو بيرل.
اياكس شعار
في حين أن استخدام اياكس عموما يجعل websurfing أكثر متعة للمستخدم ، يجب أن يكون مبرمج الحرص على عدم كسر السلوك المقبولة الموقع مع اياكس. وهناك مشكلة مشتركة مع تطبيقات اياكس هو العجز من زر العودة متصفح الإنترنت. في تطبيق غير اياكس العادي ، كل صفحة ويب لديه URL فريدة من نوعها. وبالتالي ، يمكن للمستخدم الضغط على زر العودة لاعادته إلى URL السابقة ، والتي ستكون الدولة أن المتصفح كان عليها قبل الإجراء الأخير للمستخدم. ويمكن رؤية هذا كنوع من عملية تراجع. ومع ذلك ، مع اياكس عنوان URL لصفحة ويب لا يتغير في كل مرة حالة التغييرات تطبيق ويب . بالتالي الضغط على زر العودة سيجلب المستخدم إلى الدولة مرة أخرى أبعد من ذلك بكثير مما كان قد المقصود. أيضا ، الصفحة ارتباطك تعتمد على عنوان الصفحة في السؤال. وبالتالي ، فإن الصفحات التي تم إنشاؤها من قبل اياكس لا يكون إشارة مرجعية . المبرمجين المحترفين و التقنيات المتقدمة في الواقع إلى الالتفاف على هذه القضايا، إلا أنها لا تزال بعيدة عن الكمال .
هل تعلم هى موسوعة من المعلومات العامة و الاخبار فى جميع المجالات و يوجد اجابة على جميع الاسئلة و الالغاز

ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق